Service bij Van Boxtel

We proberen altijd zo duidelijk en volledig mogelijk te zijn. Maar het kan natuurlijk zijn dat u toch ergens een vraag over heeft. Misschien vindt u uw antwoord al in onze veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

Service Paspoort

Weer goed kunnen horen is één stap, goed blijven horen is een volgende. Daarom biedt Van Boxtel u ook na de aanschaf van een hoortoestel deskundige begeleiding. We willen met u in gesprek blijven over uw ervaringen en evalueren uw hooroplossing dan ook jaarlijks met u. Hiervoor heeft Van Boxtel het Service Paspoort. Een persoonlijk boekje waarin naast diverse voordelen en onderhoudstips, de gegevens van de afspraken met uw audicien worden vast gelegd. Zo kunt u bijvoorbeeld zien wanneer uw hoortoestel toe is aan de jaarlijkse onderhoudsbeurt. Hierbij wordt uw toestel professioneel gereinigd en worden de instellingen zorgvuldig gecontroleerd. Zo kunt u altijd comfortabel blijven horen.

Hoortoestelpakketten

Compleet gemak met een hoortoestelpakket
Om het naast makkelijker ook nog voordeliger voor u te maken, bieden we in aanvulling op de hoortoestellen ook hoortoestelpakketten aan. U heeft de keuze uit vier pakketten waarin onder meer een vervangingsgarantie, batterijen en onderhoudsartikelen zijn opgenomen.

Basis

  • Reinigingsset voor uw hoortoestellen
  • Service Paspoort
  • Reiningsspray of alcoholdoekjes
  • 72 stuks batterijen
  • Droogbox of Ultrasoon 
  • Handige batterijhouder in de vorm van een sleutelhanger
Compleet
  • Vervangingsgarantie
  • Service Paspoort
  • Reinigingsset voor uw hoortoestellen
  • Reiningsspray of alcoholdoekjes
  • 72 stuks batterijen
  • Droogbox of Ultrasoon
  • Handige batterijhouder in de vorm van een sleutelhanger

All-in ontzorg
Het All-in pakket ontzorgt u volledig voor de komende vijf jaar. Alle spullen die nodig zijn voor het optimaal functioneren van uw hoortoestel kunt u afhalen bij uw Van Boxtel hoorwinkel zonder dat daar extra kosten voor worden berekend. Dit geldt voor batterijen, slangetjes, tubes, domes, filters, kortom alles wat u nodig heeft.

  • Vervangingsgarantie
  • Service Paspoort
  • Reinigingsset voor uw hoortoestellen
  • Reiningsspray of alcoholdoekjes
  • Onbeperkt batterijen*
  • onbeperkt tubes, domes, filters en slangetjes
  • Droogbox of Ultrasoon
  • Handige batterijhouder in de vorm van een sleutelhanger

* Voor het gebruik van batterijen, tubes, domes, filters en slangetjes geldt een Fair Use Policy. Daarmee heeft u in principe recht op onbeperkt verbruik voor de duur van vijf jaar. Van Boxtel hoorwinkels gaat hierbij uit van een normaal verbruik.

Vervangingsgarantie
De vervangingsgarantie biedt u de mogelijkheid om in geval van verlies of onherstelbare schade een nieuw hoortoestel te kunnen kopen tegen een sterk gereduceerd tarief. Uw audicien vertelt u er graag meer over.

  • Vervangingsgarantie
  • Reinigingsspray voor uw hoortoestellen
  • Handige batterijhouder in de vorm van een sleutelhanger
 

Vervangingsgarantie tijdens de proefperiode
De kosten voor de Vervangingsgarantie tijdens de proefperiode worden in mindering gebracht bij aanschaf van een hoortoestelpakket na de proefperiode.

  • Vervangingsgarantie tijdens de proefperiode
  • Service Paspoort
  • Handige batterijhouder in de vorm van een sleutelhanger

Veelgestelde vragen

  • Een hoormeting bij Van Boxtel bestaat uit twee delen. Wij laten u eerst een aantal woorden horen, met het verzoek die te herhalen. Hiermee wordt duidelijk in hoeverre u problemen ondervindt in het verstaan van spraak. Vervolgens wordt een zogenaamd toonaudiogram gemaakt, waarbij geluid in de vorm van korte tonen op diverse frequenties en sterktes wordt aangeboden.
  • Nee. U bent altijd van harte welkom voor een bezoek aan een van onze winkels voor een hoormeting en of een vrijblijvend advies. Wanneer u niet eerder hoortoestellen gedragen heeft, is een voorschrift van de KNO-arts (of het Audiologisch Centrum) in veel gevallen noodzakelijk om in aanmerking te komen voor een vergoeding door uw zorgverzekeraar. Wanneer u reeds een hoortoestel draagt, is het afhankelijk van de polisvoorwaarden van uw zorgverzekeraar of u bij een herhalingsaankoop een nieuw recept nodig heeft of niet.
  • Er zijn vele frequenties van geluid. Wanneer uw gehoorverlies met name betrekking heeft op hoge tonen, zult u moeite krijgen met het verstaan van mensen in een rumoerige omgeving. U hoort de omgevingsgeluiden wel, maar door het verlies in de hoge tonen verstaat u niet wat er gezegd wordt.
  • Van Boxtel hoorwinkels heeft met alle zorgverzekeraars afspraken voor wat betreft de vergoeding van hoortoestellen. Ook in 2016. Wanneer u een restitutiepolis heeft, kunt u over het algemeen altijd zelf uw leverancier kiezen met behoud van de volledige vergoeding. Voor exacte informatie verwijzen we u naar uw zorgverzekeraar. 

    Wanneer uw zorgverzekeraar het toestaat kunnen wij de declaratie voor u verzorgen.

  • Alle aanbieders van hoortoestellen in Nederland werken verplicht volgens een door Zorgverzekeraars Nederland vastgesteld protocol (het keuzeprotocol Hoorzorg). Dit protocol combineert audiologische tests en vragenlijsten. Door deze gestandaardiseerde en objectieve werkwijze zal de slechthorende bij elke audicien die hij/zij raadpleegt hetzelfde type hoortoestel voorgesteld krijgen. De keuze voor een hoortoestel gebeurd op basis van ‘functiegerichte aanspraak’. Dit houdt in: een eenvoudige hooroplossing waar het kan, een complexe hooroplossing waar dat nodig is. Het protocol is hierbij bepalend. .

    25% eigen bijdrage in vergoeding hoortoestel
    De overheid heeft bepaald dat iedereen die een hoortoestel nodig heeft een eigen bijdrage van 25% betaald. De zorgverzekeraar vergoedt de resterende 75% van de kosten bij een door de zorgverzekeraar gecontracteerde partij. Het is een voorwaarde dat deze leverancier zich houdt aan de werkwijze zoals overeengekomen in het protocol. Kortom, bij een nieuwe aanschaf geldt voor iedereen dat er een eigen bijdrage betaald moet worden. Een aanvullend pakket geeft vaak nog recht op extra vergoeding. Bij de vergoedingen geldt het eigen risico. Dit eigen risico bedraagt € 385,- in 2016. 

    Keuze audicien
    Ook als uw audicien geen contract zou hebben met uw zorgverzekeraar, kunt u daar alsnog terecht. Wanneer u een Restitutiepolis heeft kan dat vaak met behoud van de volledige vergoeding, bij een Naturapolis kan het kiezen voor een niet gecontracteerde leverancier een lagere vergoeding met zich meebrengen. Voor exacte informatie hierover verwijzen wij u naar uw eigen zorgverzekeraar.

    In de nieuwe overeenkomsten tussen audiciens en zorgverzekeraars zijn afspraken gemaakt over de prijs en kwaliteit van hoortoestellen voor uw specifieke situatie. De afspraken verschillen per verzekeraar.

    Wijziging in voorwaarde vergoeding
    De drempel voor een vergoeding is niet meer afhankelijk van 35 decibel (dB) gehoorverlies aan het beste oor. De voorwaarde wijzigt naar 35 dB gehoorverlies aan een oor, ongeacht het functioneren van het andere oor. Hiermee komen ook mensen met een eenzijdig gehoorverlies voor vergoeding in aanmerking. Voor aanvullende hulpmiddelen voor het gehoor geldt ook het criterium van 35 dB gehoorverlies op het slechtste oor. 

  • Het UWV verstrekt in 2016 geen (aanvullende) vergoedingen meer voor hoortoestellen of andere ‘meeneembare hoorhulpmiddelen’ die u nodig heeft voor werksituaties. Deze vergoeding moet door de zorgverzekeraar betaald worden. Als u voor uw werk bepaalde apparatuur nodig heeft, dan heeft u daar in 2016 recht op via de reguliere regeling (het ZN-indicatieprotocol). Een apart traject via het UWV is niet meer nodig.

  • Hoortoestellen zijn in diverse prijsklassen verkrijgbaar. De mate van gehoorverlies kan van invloed zijn op de keuze, maar is in de meeste gevallen niet bepalend. De door u gewenste functies van het toestel bepalen voornamelijk de prijs. Meer vereiste techniek maakt een toestel duurder. Er is hierdoor een uitgebreid assortiment aan toestellen dat varieert in prijs van € 500,- tot € 2.500,- per toestel. We besteden veel aandacht aan het in kaart brengen van uw wensen en persoonlijke luistersituaties om zo de juiste keuze te kunnen maken.
    Wanneer u gebruik wilt maken van de vergoeding van uw zorgverzekeraar is de prijs van een hoortoestel afhankelijk van de afspraken die uw zorgverzekeraar heeft gemaakt. Voor deze prijzen verwijzen wij u dan ook naar uw zorgverzekeraar.

  • Nee. U mag uw hoortoestellen eerst gratis proberen. Wij bieden u een weloverwogen oplossing en vinden het erg belangrijk dat u zich er onbezorgd en comfortabel bij voelt. U betaalt pas als u er van overtuigd bent dat het gekozen toestel goed bij u past.
  • Met twee hoortoestellen is het beter mogelijk om geluiden van elkaar te onderscheiden. Bovendien zorgen twee toestellen ervoor dat u de richting kunt bepalen waaruit een geluid komt.
  • Dit is afhankelijk van het type batterij en loopt voor de meest gebruikte type batterijen uiteen van 10 tot 14 dagen. Het kan voorkomen dat twee identieke hoortoestellen niet even lang met een batterij doen. Dit komt doordat de instellingen van de toestellen verschillen en hiermee meer of minder energie vergen.
  • Het is afhankelijk van de techniek van uw hoortoestel hoe ongestoord u kunt telefoneren. Er zijn type hoortoestellen waarmee u absoluut storingsvrij kunt telefoneren. Ook zijn er speciale telefoons verkrijgbaar met een ingebouwde ringleiding. Wanneer u uw hoortoestel op de ringleidingstand zet, kunt u met zo’n telefoon uitstekend een gesprek voeren.
  • Afhankelijk van de techniek van uw hoortoestel kunt u mensen in gezelschap al dan niet goed verstaan. Het is daarom altijd erg belangrijk om bij de keuze van het hoortoestel uw wensen en dagelijkse bezigheden goed kenbaar te maken. Wij nemen daar in het adviesgesprek uitgebreid de tijd voor. Zo kan uiteindelijk een juiste hoortoestelkeuze gemaakt worden. In sommige gevallen beïnvloedt de mate van gehoorverlies het maximaal te behalen resultaat.
  • Naast een hoortoestel zijn er nog andere oplossingen die u kunnen helpen verstaan in verschillende situaties. Deze oplossingen kunnen zonder of in combinatie met een hoortoestel gebruikt worden. Denkt u bijvoorbeeld aan apparatuur ter versterking van radio- en tv-geluid, telefoons met volumeregelaars, of een flitslamp die u op de deurbel aansluit. In onze hoorwinkels kunt u deze producten bekijken en laten demonstreren.
  • Ja zeker, tijdens openingstijden kunt u gewoon binnenlopen bij Van Boxtel hoorwinkels. Ook zonder afspraak. De medewerker van Van Boxtel hoorwinkels zal u aangeven wanneer er sprake van een wachttijd is.
  • U kunt bij Van Boxtel hoorwinkels terecht voor controle, onderhoud of intensieve reiniging van uw hoortoestel. Ook wanneer u het hoortoestel ergens anders heeft aangeschaft, kunnen wij u helpen bij de service en nazorg.
  • Wanneer u geluid waarneemt zonder dat er sprake is van een externe bron, spreken we van tinnitus of oorsuizen. Het geluid kan als een piep klinken, maar bijvoorbeeld ook als een ruis. In sommige gevallen is dit te verhelpen. U bent van harte welkom voor een vrijblijvende afspraak met een van onze specialisten om uw probleem te bespreken.
Staat uw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op. We reageren altijd zo snel mogelijk.

Leveringsvoorwaarden

Hier vindt u onze Algemene Leveringsvoorwaarden. Heeft u vragen over deze voorwaarden? Ook dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

Schrijf u in voor de nieuwsbrief

  • *
    Naam is verplicht
     
  • *
    E-mail is verplicht Dit is geen geldig e-mailadres
     
Meld aan